Wednesday 6 June 2012

MAXIS BROADBAND VS CELCOM BROADBAND


Maxis Broadband VS Celcom Broadband Perbandingan Maxis Broadband VS Celcom Broadband

Perbandingan Maxis Broadband VS Celcom Broadband

Dengan penggunaan internet yang direkod semakin meningkat, sudah pasti ramai dalam kalangan kita yang mahu mengetahui Perbandingan Maxis Broadband VS Celcom Broadband, yang mana satukah memberikan pelan yang lebih baik terhadap para pelanggan yang juga merupakan pengguna internet di Malaysia ini.
Perbandingan Maxis Broadband VS Celcom Broadband ini dibuat kerana kedua-dua mereka, iaitu Maxis dan juga Celcom merupakan jenama pilihan kebanyakkan orang di negara ini untuk melanggan dan menggunakan broadband semasa melayari internet. Penggunaan broadband menjadi pilihan kebanyakkan orang adalah kerana bentuknya yang kecil dan mudah dibawa kemana-mana sahaja untuk melayari internet.

Maxis Broadband VS Celcom Broadband

Maxis Broadband Perbandingan Maxis Broadband VS Celcom Broadband
MAXIS BROADBAND
Celcom Broadband Perbandingan Maxis Broadband VS Celcom Broadband
CELCOM BROADBAND

Perbandingan Maxis Broadband VS Celcom Broadband

Jika dilihat pada kedua-dua pelan perkhidmatan internet melalui Broadband yang disediakan oleh mereka, secara kasarnya dapat dilihat Celcom Broadband menyediakan pakej berserta kelajuan internet yang lebih baik berbanding pakej yang ditawarkan oleh Maxis Broadband.
Perbandingan Maxis Broadband VS Celcom Broadband ini sebenarnya agak sukar untuk dinilai kerana faktor penentu sesuatu kualiti broadband adalah pada rangkaian yang dimiliki oleh sesebuah syarikat tersebut. Ianya bergantung kepada beberapa faktor yang tidak menentu seperti kawasan untuk melayari internet dan juga jumlah orang yang menggunakan internet dalam kawasan tersebut.
Jadi sebagai seorang pengguna yang mengeluarkan wang menggunakan perkhidmatan internet menerusi broadband, anda perlulah bijak dalam menggunakannya agar perbelanjaan yang telah dibuat akan menjadi satu pembaziran.

No comments:

Post a Comment